güç

orta avrupa güzel, ama sıkıcı yanları da çok..

bir kere siz oraya gittiğinizde kendiniz değilsiniz, siz daha önce oraları ziyaret edenlerin sonrakilerisiniz. yani sizin hakkınızda önyargı mıdır, önbilgi midir nedir,işte o şey mevcuttur. sizin pasaportunuza eş pasaportlarla gidenler sizi bir miktar tanıtmıştır onlara...

müthiş bir türk imajı var, anlatamam.. çoğu zaman utandım diyebilirim.

bir kere almanya hakkında anlatılan çoğu şey doğru, münihte yanınızdan geçen 3 kişiden birinin türk olduğundan emin olabilirsiniz. almanlar da sizin türk olduğunuzu anlıyor, ona göre davranıyorlar ki bu gayet sıkıcı bir şey. kesvetli, soğuk ve uyuz alman şehrinde bir de insanların soğukluğu eklenince gayet berbat bir görüntü oluşuyor.

bratislava çok küçük bir yer. 1 saatte neredeyse tüm şehri gezebiliyorsunuz. biz 1 saatlik city sightseeing tur aldık, tur boyunca sürekli olarak aynı şeyi söylüyorlar, "burada hastane vardı, türkler yıktı ama biz yeniden yaptık, burada bilmem ne vardı türkler yıktı...". üstelik ottomans da demiyor, direkt turks diyor. sıkıcı. onlar türkler yıktı dedikçe ben koltuğuma gömüldüm, utandım resmen.. barbar kalmış adımız bir kere.

pragta bayram olduğundan mıdır nedir bilmem ama zaten her yer türk. yolda ahmet çakarı gördük, etrafta sürekli abi şuraya gidelim diyenler mi, aa bak abi ayak masajı varmış yaptıralım mı diyenler.. ama her yer. bir ara "filiz sevişelimmi" diye bağırasım geldi, bakacaktım kimler gülüyor... praga osmanlılar hiç gitmemiş, o yüzden binaların çoğu sapasağlam duruyor.

budapeştede çok az türk vardı. belki de o yüzden çok sevdim. oraya osmanlılar daha önce gitmiş ama çok yıkmamışlar, yıkmışlar ama çok değil. üstüne üstlük bir kaç hamam da miras bırakmışlar.

tarihi gelişimden midir, geçtiğimiz yıllarda türklerin gidişinden midir bilmem ama gittiğim her yerde türklere karşı bir olumsuz bakış olduğu aşikar. yani ne kadar apaçi varsa sanki daha önceden oralara gitmiş.. tanıtım on numara. bir arkadaşımla budapeştede dışarı çıkıyoruz, bir kaç arkadaşım gelecek dedi, tamam dedim, türk olduğunu söyleme, korkarlar dedi, yuh dedim!

madem türksün, git ben türküm de, ürküyorlar zaten.. yazık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder