insan= insane

insanlar ne kadar zor.

insanın etrafında aynı anda kaç kişi olabilir ki? burada kastım, ortada gerçek bir ilişki olan, yani figüran veya dublör olmayan, hayatının içinde kaç kişi? buradan arkadaşımın arkadaşını falanını filanını çıkarıyorum.

hani bulanık mantık sorusu vardır, hani dört renk teoremine doğru gider, hatırlayalım.

"Teorem: Sonlu sayıda bölgeden oluşan bir harita, birbirine sonsuz sayıda nokta boyunca komşu olan iki bölgenin renkleri birbirinden farklı olmak üzere, boyanacaksa bu işlem için dört rengin yeterli olacağı bir strateji vardır."

4 renkle tüm hariteyı boyayabilir, böylece tüm ülkelerin birbirine karışmadan renklendirmesini sağlayabilirsiniz.
yani, birine komşu olacaksanız eğer, siz hariç 3 renge daha ihtiyacınız var, 95 komşunuz olsa da, o 4 renk hiçbiri karışmayacak, hatta onun komşusu diğerine karışmayacak şekilde renklendirilebilir. harita gibi anlamlı, bir o kadar değişken, gayet net ve tüm dünyayı ifade edebilecek bir nesne için fazla basit değil mi? sade, basit ve bu yüzden güzel..

insan ilişkileri için de geçerli olsa keşke bu. şimdi bir parka gidelim, salıncağa, tahtrevalliye binelim, kaydıraktan kayalım, orada 11 kişi olalım ve bunların 3ü benim için figüran olsun. geriye kalan 7 kişiyi 3 renkle boyayabilir miyim? 6sıyle olan ilişikini ayrı yöneteceksin, ki 7. bundan herhangi bir şekilde rahatsızlık duymasın.. bu 7 kişinin kendi arasındaki ilişkiye dikkat edecek, bilecek ona yönelik davranacaksın. 7 kişinin zevklerinden ve nefretlerinden haberdar olacaksın. 7 kişinin birbiri arasındaki ilişkiye dikkat edeceksin, 2 bacanağa, 2 kardeşe davrandığın gibi davranmayacaksın.

bir banka -şu vakıfbank yazanlardan- 7 kişi kaç faklı biçimde oturabilir? hadi diyelim bilmem kaç farklı dizilimde oturdu da, bunlardan biri bağdaş kurup, biri dizinin üstüne, öbürü bacak bacak üstüne oturabilir.. bir daha soruyorum o halde, bir banka 7 kişi kaç farklı biçimde oturabilir?

o banktan, ve geri kalan tüm banklardan uzaklaşım var... benim için bank, yalnız uyunan, üstüne battaniyeyi alıp uzandığın yerdir..

ne yazık ki, kaçma, uzaklaşma şansımız yok. işte bu yüzden, ben bu ara, elimde bilmem kaç renkli boya ve çeşit çeşit fırçalarla insanları boyamaya uğraşıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder