Bir gizemin peşinde


#tributestart#
Ayrı kalmak hakkında ne düşünürsünüz bilmem ama uzaklığın mutsuzlukla bir ilgisi olmalı.
#tributeend#

Bir gizemin peşindeyim, bir gizin, gizimin, bir gizemin. Herhangi bir gizemin değil, o gizemin, uzaktaki bir gizemin.
İnsanın hayatının kadınını bulması kaç sene sürer? Peki karşısındaki kadının o kadın olduğunu anlaması kaç dakika?
Formüller Selim, formüller, ezberci sisteme alıştırdılar bizi, her türlü soruyu çözmek için hemen bir formüle gidiyor elimiz. Hocam pardon, HKOA süresi formülünü vermemişsiniz. Bu sınavda bundan sorumlu olmamamız gerekir!

#clichestart#
6 milyar insanın yaşadığı dünyada hayatının kadınına rastlama olmasılığın kaç ki? Kocaman okyanusta sadece bir balık var ve sen onu arıyorsun.
#clicheend#

Başka bir yerden bakalım. Olduğumuz yeri bırakalım, birkaç adım yana kayalım ve konuya oradan bakalım. Birkaç adım yetmez, birkaç boyut yana kayalım. Hani bir adam olsa ve bu dünyadaki her şeyi biliyor olsa, geçmişimi, geleceğimi, ruhumu, karakterimi bilse ve dese ki “o senin hayatının kadını” işte o zaman ne yapardın? Ne kadar mücadele ederdin, ne kadar uğraşırdın?  Ya bu gizemin, o olma ihtimali varsa? O zaman bu ihtimalin peşinden ne kadar koşardın? Bayım,o sizin risk iştahınıza bağlı, ne kadar risk alacak gücünüz var, ne kadar riski kaldırabiliyorsunuz? Bu aralar iştahsızım, gücüm yok, kaldıramıyorum bazı şeyleri artık bayım.
Tanrı gezegenleri aynı hizaya getirdi, ben tanrıları aynı hizaya. İşte tam o anda, bir bakış, bir gülüş, sıcak bir an… elimizdekilerin hepsi bu.
Bilmiyorum selim neden, ben bu gizemin peşine düştüm, daha doğrusu, eğrisi doğrusuna denk geldi selim, önce gizem benim aklıma düştü, sonra ben aklıma düşenin peşine düştüm. Şimdi, ben, aklım ve gizem birbirinin peşinde, bu denklem fazla bilinmeyeni kaldıramaz selim.
Evreni avuçlarının içinde tutan, parmaklarının arasından zamanlar akan, gücün ve kuvvetin zirvesinde, sonsuz özgür, yalnızca kendine tutsak yüce akıl, biraz yanımda yer alsan? Gönder bir işaret, istanbuldan hataya ipekten halılar serelim, geçtiğimiz şehirlerde bayram ilan edelim, buralardan deli bir tellal geçti desinler, haykırdığı hep sevgi hep güzellik desinler, siz onu gördünüz diye birbirlerine sorsunlar, sorduktan hemen sonra gülümsesinler…
Nasıl ilerlenir, bilmiyorum ki. Hadi şimdi atladın gittin. Oradasın, bir şekilde karşılaştın, konuştun, bir daha gülümsedi, sen daha da boka battın. Ya o anda dünyaları başına yıkarsa? Elinde kuru bir sktr kalırsa? Bir kez daha, dünyaların başına yıkılmasına, hazır mısın? Değilim Selim. Korkuyorum selim, bu korku akımından bir cesaret daha çıkmıyor, hadi bir gayret teması masaya düşmüyor, aklım beni atılmaya itmiyor Selim.
Ya yanıldıysak? Ne çıkar ki, ilk kez yanılmadık, son kez de yanılmayız. (Korku akımından cesaret çıkarmaya çalışırken kafa gitti) En son yanılmamızdan bu yana kaç zaman geçti? Yanılmadan sonra geçen zamanın ölçüsü yıllar veya aylar değil.. ne olur, bir kez daha yanılırız. Sonra koyulur yollara, yeniden ararız. Ver elini, biz daha güzel bakalım, ya yanılmadıysak?
Bilmiyorum selim, benim içimde gizemin o kadın olduğuna dair bir inanç var. Benim için en büyük gizem,
İşte selim, ben bu gizemin peşindeyim.

Arkadaşlar tavlada düşeş atmayı ve de bir kadın için planlar yapmayı yasakladılar. Artık ne ondan, ne de bundan keyif alamıyoruz.

6 yorum:

  1. 60 saniyede anlar kalbin o gizemin senin gizemin olup olmadığını ☺

    YanıtlaSil
  2. 60 saniyede anlar kalbin o gizemin senin gizemin olup olmadığını ☺

    YanıtlaSil
  3. kalple o kadar hızlı anlaşamıyoruz :)

    YanıtlaSil